1
Manu
   Strona Główna
   Księga Gości
   Opowiadania
   Quiz Gothic
   Downloads
   Newsletter
   Kontakt
   Galerie
   Forum
   Mody
manu
    Gothic I
    Gothic II
    Gothic II: NK
    Gothic III
    Gothic III: ZB
    Gothic IV: Arcania
manu
   Risen
   Piranha Bytes
   JoWooD
   Spellbound
   Tawerna Gothic



belka


Rozdział I

    Po rozmowie z Xardasem zbieramy przedmioty znajdujące się w jego wieży. Zmiany w dodatku już teraz są
    widoczne (m.in. posąg Beliara na szczycie wieży). Kierujemy się schodami na dół i opuszczamy budowlę.
    Biegniemy ścieżką. Po lewej stronie zobaczymy małe jeziorko. Przed wyruszeniem w dalszą podróż wskazane
    jest "oczyszczenie" niewielkiej kotliny pod wieżą nekromanty. Prowadzi do niej jaskinia przy jeziorze.
    W kotlinie spotkamy naszego starego przyjaciela, Lestera. Poradzi nam jak dostać się do miasta. Po
    rozmowie z dawnym sekciarzem wracamy znowu do jeziorka i kontynuujemy wędrówkę do miasta Khorinis.
    Chwilę potem spotkamy naszego również starego znajomego, jest nim Cavalorn. W tym miejscu rozpocznie
    się nowa część fabuły. Cavalorn powie nam parę słów o Wodnym Kręgu, do którego należy i poprosi nas
    o pomoc w rozprawieniu się z bandytami, którzy na niego napadli. Nie musimy obawiać się o życie,
    gdyż myśliwy jest na tyle dobrym wojownikiem, że sam poradzi sobie z oprychami. Kiedy już bandziory
    będą martwe, Cavalorn poprosi nas o dostarczenie pewnej przesyłki dla Maga Wody, Vatrasa. Owa
    wiadomość znajduje się w kieszeni zabitego bandyty. Pora kontynuować podróż do miasta portowego.
    Po drodze możemy zatrzymać się na farmie i popracować dla Lobarta. Od kupca Canthara dostaniemy
    przepustkę, dzięki której dostaniemy się do miasta. Niedaleko głównej bramy Khorinis napotkamy na
    kolejną postać, pirata Grega, który również poprosi nas o pomoc. Najwygodniejszym sposobem jest
    oddanie mu stroju farmera, który możemy zdobyć pracując lub kradnąc na farmie. Jeszcze tylko kilka
    kroków wzdłuż ścieżki i stoimy przed miastem Khornis. Oto sposoby na dostanie się do środka:
    pójście na układ z handlarzem Cantharem (później będziemy musieli wykonać dla niego zadanie)
    i skorzystanie z jego glejtu. zdobycie stróju farmera pracując u Lobarta lub kradnąc go z kufra
    w sypialni. podanie się za pomocnika alchemika Constantina i nazbieranie dziesięciu roślin.
    przekupienie strażników 100 złotymi monetami. obejście miasta dookoła i dostanie się do Khorinis od
    strony morza.
    Zaraz za bramą miasta zagada do nas paladyn Lothar. Okazuję się, że dostanie się przed oblicze dowódcy
    paladynów wcale nie jest takie łatwe...
    Nadszedł czas, aby udać się do Vatrasa i doręczyć mu przesyłkę. Znajduje się przy kaplicy Adanosa
    (patrz - mapka). Zapytujemy Maga Wody o przyjęcie w szeregi Wodnego Kręgu. W tym celu będziemy
    musieli wykonać misję "Zaginieni ludzie". Jednak pierwszym naszym celem jest dostanie się do jednej
    z trzech głównych gildii. Pomoże nam w tym Lares. Oddamy mu przy okazji ornament otrzymany od Vatrasa.







3 3
4